مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی

مطالب دیگر:
📜دانلودکاراموزی بیمه 50 ص📜دانلودکاراموزی بیمه کارآفرین📜دانلودکاراموزی بیمه📜دانلودکاراموزی حسابداری شركت برق منطقه ای فارس📜دانلودکاراموزی شیمی پی وی سی - 33ص📜دانلودکاراموزی طراحی صفحات وب📜دانلودکاراموزی عمران شرکت طوس عامر 21 ص📜دانلودکاراموزی عمران📜دانلودکاراموزی كامپیوتر- نرم افزار📜دانلودکاراموزی نیروگاه نکا 70 ص📜دانلودکاراموزی کامپیوتر java طرای وب📜دانلودگزارش كار آموزی سایپا - تعمیرات موتور پراید 51 ص📜دانلودگزارش كار آموزی طراحی سایت📜دانلودگزارش كارآموزی (شركت شهد ایران) 13 ص📜دانلودگزارش كارآموزی - شركت مهندسی مدیریت درمان تإمین اجتماعی منطقة كرجاجرا 61 ص📜دانلودگزارش كارآموزی كامپیوتر📜دانلودگزارش كارآموزی (عمران ) پروژه ساختمانی 29 ص📜دانلودگزارش كارآموزی (عمران) ) 27 ص📜دانلودگزارش كارآموزی (عمران) ساختمان تجاری - مسكونی در شهر كرج 42 ص📜دانلودگزارش كارآموزی (عمران) ساختمانهای بتنی 142 ص
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی ,پیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی ,مبانی نظری مهارت های مدیران آموزشی ,مبانی نظری,پیشینه تحقیق, مهارت های مدیران آموزشی|31011038|xyw
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی

فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی
دارای 70 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
پیشینه­ی نظری
2-1. تعاريف مديريت از ديدگاه صاحب نظران
مديريت از نظر لغوي يعني اداره كردن و مدير اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معني اداره كننده است. به عبارتي مدير يعني گرداننده و مديريت يعني گرداندن يك سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مديريت با معاني مختلف به كار برده مي شود. به عنوان مثال، گاهي ممكن است مديريت به فرايندي اشاره داشته باشد كه مديران در جهت تحقق اهداف سازماني آن را پي گيري مي كنند(پرداختچي،1372: 8 -7).

تعاريف مديريت از لحاظ ابعادي كه مورد توجه و تأكيد قرار گرفته اند:

الف) در بعضي از تعاريف مديريت، تعامل افراد مورد تأكيد قرار گرفته است:
§ مديريت عبارت است از انجام دادن كارها بوسيله ديگران (علاقه بند به نقل از فالت،1380 : 10)؛
§ مديريت يعني كار كردن با افراد و بوسيله افراد و گروه ها براي تحقق اهداف سازماني (علاقه بند، به نقل از هرسي ولانچارد،1380 :10)؛
§ مديريت يك فرايند اجتماعي است كه يك سلسله اقداماتي را كه به تحقق اهداف منجر مي شود را شامل مي گردد و اين اقدامات اساساً متوجه روابط بين افراد است( آگاروال به نقل از پرداختچي،1372: 9)

ب) در برخي از تعاريف هماهنگي مورد توجه و تأكيد واقع شده است:

§ فراگرد هماهنگ سازي فعاليت فردي و گروهي در جهت هدفهاي گروهي (دانلي و همكاران به نقل از علاقه بند، 1380 : 10).
§ هماهنگ سازي منابع انساني و مادي در جهت تحقق هدفها (كاست ورزنزويك به نقل از علاقه بند،1380: 10).

§ مديـــريت يعني هماهنگي همه منابع و امكانات از طريق فـــراگردهاي برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و كنترل به نحوي كه اهداف تعيين شده برآورده شود(گريفين، نقل از علاقه بند، 1380 : 10).

ج) تعاريفي كه به وظايف يا كاركردهاي مديريت تأكيد بيشتري دارند:

§ مديريت فراگرد برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و كنترل فعاليت هاي اعضاي سازمان و استفاده از همه منابع سازماني براي دست يابي به هدف هاي سازمان است.(علاقه بند، 1383 :14)

§ مديريت فراگرد برنامه ريزي، سازماندهي، كارگزيني، فرماندهي، هماهنگي، گزارش دهي و بودجه بندي است (لوتر گيوليك به نقل از الواني، 1372 : 9).

د) در بعضي تعاريف بر تصميم گيري تأكيد خاصي شده است:

§ مديريت فــراگرد تبديل اطلاعات به عمل مي باشد اين فــراگرد تغيير و تبديل را تصميم گيري مي نمائيم (فورستر به نقل از پرداختچي، 1372 :9)

§ مديريت با تصميم گيري مترادف بوده و فعاليت و رفتار سازماني شبكه پيچيده اي از فراگردهاي تصميم گيري است (سايمون به نقل از علاقه بند، 1380: 16).

§ مديريت يعني تصميم­گيري و اين وظيفه­ مهم ترين و اصلي ترين نقش مديريت است( الواني،1372، :10)

§ تهیه تدارک و اتخاذ شیوه های لازم برای ایجاد محیطی که آموزش و یادگیری بتواند در آن اتفاق افتد ( اچستون و گال، نقل از بهرنگی،1380 : 78).

2-2. پيشينه و تاريخچه­ی مديريت
2-2-1. اصول بنیادی مدیریت:
1- مدیریت در مورد موجودات انسانی می باشد. کار مدیر این است که افراد را قادر سازد به انجام کار بپردازند، قوت های افراد را اثربخش سازد و ضعف های ایشان را کنار بگذارد.

2- چون مدیریت به انسجام افراد در یک فعالیت مشترک می پردازد ، عمیقاً به فرهنگ وابسته است. آنچه مدیران در ژاپن، انگلستان، برزیل و آمریکا انجام می دهند، دقیقاً شبیه هم هستند. چگونگی انجام کار است که می تواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل یکی از چالش های اصلی که مدیران در کشورهای توسعه یافته با آن روبرو می شوند، این است که بخشی از سنت ها، تاریخ و فرهنگی را که در آن هستند، پیدا کرده و شناسایی نمایند تا بتوانند به عنوان آجرهای بنای مدیریت خود از آنها استفاده کنند.

3- هر سازمانی نیازمند تعهد به اهداف عمومی و ارزش های مشترک است. بدون چنین تعهدی سازمانی وجود نخواهد داشت.سازمان باید اهداف روشن،ساده و وحدت بخشی داشته باشد. ماموریت اصلی سازمان باید به اندازه کافی روشن، عمومی و قابل تصدیق و تایید باشد. مقاصدی که تجلی بخش آن اهداف هستند باید روشن، عمومی ، قابل تصدیق و تایید باشند.

4- مدیران باید سازمان و اعضای آن را قادر سازند که به موازات نیازها و تغییر فرصت ها رشد کرده و توسعه یابند. هر سازمانی یک موسسه یادگیری و آموزش است. تربیت و رشد در همه سطوح برقرار گردد.

5- هر سازمانی مرکب از افرادی با مهارت ها و دانش های مختلفی است که انواع کارهای بسیار متفاوتی را انجام می دهند. باید مبتنی بر ارتباطات و مسئولیت های فردی باشند. همه­ی اعضا نیاز دارند که به هدفی که در پیش دارند فکر کنند و مطمئن گردند که همکاران آنها آن هدف را می شناسند و درک می نمایند.

6- نه تعداد برونداد و نه رده پایین بودن به خودی خود ملاک مناسبی برای ارزیابی عملکرد مدیریت و سازمان نمی باشد.

7- مهم ترین چیزی که باید در مورد هر سازمانی به یاد داشت این است که نتایج تنها در خارج (سازمان) وجود دارند. نتیجه یک کسب و کاری رضایت مشتری است.( دراکر،1390 : 61).

مدیران عامل دگردیسی هستند. نیروی کار را در کشورهای توسعه یافته از حالت کارگران دستی به کارگران دانشور تحصیل کرده تبدیل نموده است. این کار با بکارگیری دانش کار تحقیق یافته است. مدیریت تلاش انسان را از همه جهات در یک سازمان واحدی بهم پیوند می دهد و در نتیجه یک عملکرد اجتماعی نوین می گردد.اصول و کاربرد مدیریتی که برای اثربخشی همه سازمان های جامعه مهم است (دراکر،1390: 61).